10.5 C
Larissa
Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου, 2021
Επικοινωνία: info@larissatoday.gr
spot_imgspot_img

Χαράλαμπος Παπαδόπουλος: Στήριξη των επιχειρήσεων και επανασχεδιασμός στη βάση μιας νέας πραγματικότητας

Άρθρο του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου-Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Λάρισας

Το ξαφνικό ξέσπασμα της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης με την οποία βρισκόμαστε αντιμέτωποι εδώ και πάνω από ένα  χρόνο, δημιούργησε μια εξαιρετικά ζοφερή κατάσταση για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά ίσως πολύ περισσότερο για τον κλάδο του εμπορίου.

Η οικονομική  παράλυση που επέφερε η πανδημία εγκυμονεί τον κίνδυνο να οδηγηθούμε σε ένα νέο κύκλο οικονομικής ύφεσης, γεγονός που θα επηρεάσει  αρνητικά τις προοπτικές ανάκαμψης  για τις επιχειρήσεις, που μετά από δέκα χρόνια χαμηλής ζήτησης και έλλειψης ρευστότητας είναι αποδυναμωμένες και χωρίς οικονομικά αποθέματα.

Βιώνουμε, ομολογουμένως, μία μοναδική εποχή με την πανδημία. Με ένα ανησυχητικά  μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων να βρίσκονται στο κόκκινο, με συσσωρευμένα χρέη και με αδυναμία πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα από τη μια   και χιλιάδες εργαζόμενους σε αναστολή εργασίας από την άλλη,  κάθε μέρα που περνάει το πρόβλημα διογκώνεται. Οι υποχρεώσεις συνεχώς αυξάνονται, ο λογαριασμός δε βγαίνει και αναπόφευκτα θα τον βρούμε μπροστά μας, όταν η χώρα  επιστρέψει στη νέα-μετά την πανδημία- κανονικότητα, που όλοι επιθυμούμε.

 Οι πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τον πυλώνα της ελληνικής οικονομίας  θα  πρέπει να βρεθούν στο επίκεντρο της εθνικής προσπάθειας για ανάκαμψη. Κρίσιμο ζητούμενο είναι η στήριξή τους, ώστε να μπορέσουν να αντέξουν και να λειτουργήσουν σε ένα πολύ διαφορετικό οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, σε μια αγορά που δεν θα είναι πια η ίδια.

Η έξοδος από την κρίση αυτή είναι ένας μαραθώνιος που απαιτεί συνεχή συνεργασία και επανασχεδιασμό δράσεων. Όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί έως τώρα, κινδυνεύουν να χάσουν την αποτελεσματικότητα τους, αν οι επιχειρήσεις  δεν στηριχτούν άμεσα. Για αυτόν τον λόγο είναι επιτακτική η στήριξη της πολιτείας με στοχευμένα και άμεσα μέτρα ανακούφισης των επιχειρήσεων.

Κεφάλαια επανεκ-κίνησης, κούρεμα χρεών, μείωση ασφαλιστικών και φορολογικών βαρών, επιδότηση ενοικίων, είναι μερικά από τα απαραίτητα για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μέτρα που πρέπει να παρθούν χτες.

Πέρα, όμως, από την αντιμετώπιση όλων αυτών των προβλημάτων, θα πρέπει να κοιτάξουμε και μπροστά, και ως επιχειρήσεις και ως κράτος. Ήδη βρισκόμαστε σε μια φάση ανασυγκρότησης αλλά ταυτόχρονα και σε μια φάση  επανασχεδιασμού, για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας και φυσικά και για το εμπόριο.

Ουδείς αμφιβάλλει, ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αναδείχθηκε ως ο αδιαμφισβήτητος νικητής της προηγούμενης χρονιάς, καθώς οι καταναλωτές αναζητούσαν ευκολία και ασφαλέστερους τρόπους για να ψωνίσουν. Το ποσοστό των αγορών που έγιναν μέσα από το διαδίκτυο αυξήθηκε πάνω από 30%  κατά την διάρκεια των lockdown και εισήγαγε νέους πελάτες σε ηλεκτρονικές αγορές, που ίσως δεν είχαν ψωνίσει ποτέ πριν από το διαδίκτυο. Σίγουρα το e-επιχειρείν είναι μια νέα πραγματικότητα για πολλούς,  ένας νέος δρόμος, η φυσιολογική εξέλιξη κάποιων πραγμάτων την οποία η πανδημία επιτάχυνε.

Παρά,βέβαια,την τεράστια αύξηση του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου, είναι σίγουρο ότι οι καταναλωτές  θα  επιστρέψουν για να επισκεφθούν τα φυσικά καταστήματα, καθώς το φυσικό κατάστημα προσφέρει μια πολυεπίπεδη εμπειρία αγορών, διασκέδασης και διαπροσωπικής επαφής και θα συνεχίσει να υπάρχει. Όμως δίπλα στο φυσικό κατάστημα, χρειάζεται πλέον και το ηλεκτρονικό

 Αν κάτι μας δίδαξε αυτή η πρωτοφανής υγειονομική και συνεπακόλουθα οικονομική κρίση, είναι πως θα πρέπει να προσαρμοζόμαστε. Και να προσαρμοζόμαστε γρήγορα. Η νέα πραγματικότητα που διαμόρφωσε ο covid-19 ήρθε για να μείνει και να αλλάξει την καθημερινότητα μας. Όσο αλλάζουν οι συνήθειες, οι ανάγκες και οι συνθήκες, τόσο οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να ανακαλύψουν νέους τρόπους για να ανταποκριθούν στις αλλαγές αυτές.

Και σε κάθε αλλαγή υπάρχουν πάντα ευκαιρίες. Η νέα-ψηφιακή- εποχή δεν γνωρίζει κανένα όριο και γεωγραφικό περιορισμό, καθώς υπερβαίνει κάθε σύνορο. Αρκεί να δούμε το ρόλο στην διαμόρφωση των εμπορευματικών ροών που έπαιξαν και παίζουν όλο αυτό το διάστημα οι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες, όπου με μερικά «κλικ» οι καταναλωτές διαπέρασαν σύνορα και ηπείρους για να παραγγείλουν το όποιο αγαθό της αρεσκείας τους από καταστήματα και επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών και διαμετρημάτων.

Πλέον μπορείς να βρεθείς  σε μια παγκόσμια αγορά χωρίς να αφήσεις λεπτό το γραφείο σου ή να μετακινηθείς. Είναι η στιγμή για να χαράξει ο καθένας μας την δική του ψηφιακή επιχειρηματική πορεία. Να εκσυγχρονίσει το website , να  δημιουργήσει e-shop, να επαναπροσδιορίσει την επικοινωνιακή πολιτική της επιχείρησής του με βάση το marketing, να αποκτήσει ισχυρή επαγγελματική και ελκυστική παρουσία στα social media.

Όσο, λοιπόν, πιο γρήγορα  πατήσει κάποιος το enter στην digital εποχή, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να παραμείνει στο «παιχνίδι» και στο τέλος να βγει κερδισμένος. Και το enter πρέπει να το πατήσουν όσο το δυνατό περισσότερες επιχειρήσεις, με όσο το δυνατό μεγαλύτερη στήριξη εκ μέρους της πολιτείας.

Περισσότερα από την κατηγορία

spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Τελευταίες Ειδήσεις