11.9 C
Larissa
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
Επικοινωνία: info@larissatoday.gr
spot_imgspot_img

ΕΣΕΕ: Μετασχηματισμός στο εμπόριο λόγω πανδημίας

Webinar με θέμα ” ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης μετά την πανδημία” διοργανώνει η ΕΣΕΕ τη Δευτέρα 7 Ιουνίου στις 12:00.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση:

“Ο κλάδος της ένδυσης και της υπόδησης είναι από τους σημαντικότερους στο λιανικό εμπόριο, αφού αποτελεί περισσότερο από το 13% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων με αξιοσημείωτη εξαγωγική δυναμική.

Παράλληλα, σημαντική είναι και η παράδοση στην παραγωγή και το design. Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαπενταετίας, σε αντίθεση με την πρότερη υποχώρηση της βιομηχανικής παραγωγής του κλάδου, έχει αναδειχθεί μια σειρά από επώνυμα brands Ελλήνων σχεδιαστών που βλέπουν, όχι μόνο την εσωτερική αλλά και τη διεθνή αγορά.

Ταυτόχρονα, σε παγκόσμιο επίπεδο πληθαίνουν οι φωνές για την υιοθέτηση πράσινων πρακτικών στη βιομηχανία της μόδας. Πολλοί είναι όσοι ισχυρίζονται ότι συντελείται μια στροφή τόσο σε επίπεδο επιχειρηματικών πρακτικών όσο και σε καταναλωτικών συνηθειών- από την υπερβολική κατανάλωση στις βιώσιμες αγορές.

Στην Ελλάδα, παρατηρούμε αρκετά brands να υιοθετούν τέτοιες πρακτικές ή/και να λανσάρουν ολόκληρες συλλογές βασισμένες σε βιώσιμα υλικά, σε ευθεία ανταπόκριση με τις απαιτήσεις της κυκλικής οικονομίας, μειώνοντας, ωστόσο, το περιθώριο κέρδους.  

Όσον αφορά, δε, στον μετασχηματισμό που υφίσταται το εμπόριο ενδύματος υποδήματος από τις ψηφιακές τεχνολογίες, αυτός επιταχύνθηκε από την πανδημία Covid-19. Οι εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου κλήθηκαν να αναπτύξουν «ψηφιακές σχέσεις» με τους πελάτες τους, είτε μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-shops και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου), είτε μέσα από «ψηφιακές κοινότητες» όπως εκείνες των social media.

Επιπρόσθετα, βλέπουμε μεγάλα brands, τις πολυεθνικές επιχειρήσεις του κλάδου, να ενσωματώνουν τεχνολογίες που διευκολύνουν τις εξατομικευμένες προτάσεις για αγορές και την «απομακρυσμένη δοκιμή», όπως το «ψηφιακό δοκιμαστήριο», τον «ψηφιακό στυλίστα» και πολλές άλλες δυνατότητες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, την μηχανική μάθηση, την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας και γενικότερα στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.  

Βλέπουμε, ως εκ τούτου, ότι ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης που επλήγη σημαντικά από την πανδημία Covid-19, υφίσταται έναν μετασχηματισμό τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο εμπορίου.  

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά: 

  • Σε τι βαθμό άλλαξε ο τρόπος προμήθειας των εμπορευμάτων; 
  • Σε τι βαθμό διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές προσέφυγαν σε διαδικτυακές αγορές και πόσο άλλαξαν εν γένει οι καταναλωτικές συνήθειες και τα κανάλια εμπορίου στην ένδυση-υπόδηση; 
  • Πως αντέδρασε η ελληνική παραγωγή στις νέες αυτές συνθήκες; Αξιοποίησε τη δυνατότητα των ψηφιακών τεχνολογιών για να απευθυνθεί στην παγκόσμια αγορά; 
  • Μήπως εν τέλει διανοίγεται μια νέα ευκαιρία στο ελληνικό επώνυμο ένδυμα και υπόδημα; 
  • Ποιες δυσκολίες έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης και πως αυτές μπορούν να ξεπεραστούν; 
  • Φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα; Ποια είναι τα μυστικά μιας επιτυχημένης συμβίωσης; 
  • Πως επηρεάζει η κλιματική αλλαγή τη βιομηχανία της μόδας και πόσο οικονομικά βιώσιμη για τα brands η υιοθέτηση πράσινων πρακτικών; 
  • Αρχίζει, πράγματι, ξανά να δυναμώνει η εγχώρια παραγωγή ενδύματος και υποδήματος; 
  • Και εν τέλει, χρειάζεται μια νέα κλαδική και βιομηχανική στρατηγική και πολιτική; 

Στόχος  της διαδικτυακής συζήτησης  είναι να διερευνήσει πως και αν μετασχηματίζεται η αγορά του κλάδου ένδυσης και υπόδησης στη χώρα και ποιες είναι οι νέες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις του κλάδου.”

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το webinar στο  esee-digital.gr

Περισσότερα από την κατηγορία

spot_img
- Advertisement -spot_img

Τελευταίες Ειδήσεις